|
|
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
| 13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
| 20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
| 27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
|
| |
|
|
|
 | Ano, 14. září tomu bude přesně 1 rok do data, kdy jsem položil základní kámen těchto internetových stránek. A proto je tu čas na krátkou rekapitulaci.
Se stránkami o autodráze jsem začal již v roce 2004, kdy jsme v Hradci Králové začali jezdit „zimní pohár“ s českými auty. Okamžitě po jejich spuštění jsem odpovídal na e-maily nejrůznějších lidí z celé republiky i ze zahraničí, jak zprovoznit stará česká auto, co kde koupit apod. Také jsem prvně kontaktoval firmu FARO.
Začátky jsou vždy těžké a nadšení vždy časem zmizí, takže po ukončení poháru neměl již nikdo ze 14 závodníků zájem v autodráze pokračovat. Taktéž spolupráce s FAREM se nijak neprojevila. Zkoušel jsem poté ještě spustit asi 2-3 varianty stránek o české autodráze, ale vždy bez odezvy a tak jsem dráhu na delší dobu odklidil na vedlejší kolej.
V průběhu prázdnin 2006 se mi „rozpadl“ můj projekt cyklistického portálu HRADEC NA KOLE pro nezájem cyklistů v našem „cyklistickém“ městě, takže jsem přemýšlel, zda se pustit do něčeho dalšího.
A tak mě napadlo „oprášit“ autodráhu a zkusit ji zakomponovat do redakčního systému, který by umožnil jednodušší zprávu obsahu a hlavně jsem doufal, že bude obsah stránek založen na diskuzi mezi registrovanými členy a to se myslím povedlo.
Jak si někteří z vás jistě pamatují, původně byl celý web komponován pouze jako stránky o české autodráze. Již koncem roku 2006 jsem se snažil několikrát kontaktovat firmu FARO a domluvit se na úzké spolupráci, jež měla být založena na zveřejňování aktuálních informací o produktech, dále historii IGLA, ITES atd. Vzhledem k tomu, že odezva byla nulová a z vašich řad přicházeli názory, že pokud bude web jen o „české“, nebude za chvíli o čem psát, rozhodl jsem se stránky rozšířit na celý sortiment „domácích autodráh“.
Začal jsem také hledat stejně „postižené“ kolegy, kteří by mně pomohli s obsahem webu. Administrační team se tedy rozšířil o Mitche, Pecana a HWSlota.
O spolupráci jsem požádal distributory známých značek. Některé e-maily byly opět bez odezvy a proto jsem nelenil a obeslal přímo výrobce. Za Carreru mi odpověděli z Rakouska, za španělské SCX se mi ozval český distributor, stejně tak u Scalextricu. Od Ninca španělského či českého doposud žádná odpověď nepřišla.
Výše uvedený odstavec nás trápí pořád. Spolupráce. To je přesně to, co nám chybí k tomu, aby se stránky posunuly někam dál. Chápu, že jsme malý trh, ale přesně z tohoto důvodu je podle mého mínění spolupráce distributorů, prodejců, domácích výrobců a „jediných“ internetových stránek důležitá. Bohužel si to myslím asi jen já. Tiše závidím zahraničním webům, i mnohem menším, které mohou každý týden zveřejňovat recenze na nově uvedené modely. Dostávají informace a fotografie od menších výrobců, srovnávají např. 1 model od dvou různých výrobců apod. Bez toho web časem „umře“. Ačkoliv se snažíme zveřejňovat různé recenze, většinou se jedná o „výběhové“ modely, které si někdo z nás zakoupí. A to není to pravé.
Postupem času jsme začali úspěšně spolupracovat s Pavlem Řebíčkem, vlastnícím největší internetový a kamenný obchod s autodráhami, který nám zapůjčil na testování např. digitální autodráhu SCX Digital a některé modely aut.
Objevilo se tu několik zajímavých článků s postupy na výrobu ovladačů, podvozků, dřevěné dráhy apod. Těchto postupů je však málo. Jsme za ně samozřejmě vděční a moc děkujeme. Rádi bychom však více vašich příspěvků. Každý z vás si něco staví. Nebojte se pochlubit se svým výtvorem na těchto stránkách. Stačí krátký popis, 5 foteček a je to. I každá kritika je přínosem.
Chci se také omluvit za to, že stále ještě nejsou dodělány sekce ČESKÁ AUTODRÁHA a DALŠÍ AUTODRÁHY. Člověk je občas líní dohledat ty správné informace.
Přibyly rubriky o pořádaných závodech. Objevil se Pohár Scalextric, Krušnohorský pohár a další závody různých menších klubů či nadšenců. Během jara jsme také zprovoznili sekci SEZNAMKA. I tato sekce podle mě neplní to, co by měla. Když se podíváte, kolik je zde registrováno lidí a klubů zjistíte, že se vlastně autodráze vůbec nikdo nevěnuje.
FOTOALBA ČLENŮ KLUBU, dostupné po přihlášení, již také nikdo nevyužívá.
Co se týče propagace, tak stránky nepropagujeme. Vlastně pouze v únorovém čísle MODEL-HOBBY byl malý inzerát. Ostatní propagace je na vás. A to je myslím ta nejlepší. Např. když můžete přátelům říci, že zde najdou to a to. Rádi bychom v nadcházejícím roce konečně párkrát pronikli do několika časopisů. Uvidíme, zda se to bez finanční pomoci povede.
O Libošovicích se rozepisovat nebudu. Myslím si, že napoprvé se setkání povedlo a teď to může být jen lepší a lepší. Slibuji, že pokud půjde vše, tak jak má, příští rok se opět na nějakém zajímavém místě setkáme.
Z pozice administrátora jsem byl za rok pouze dvakrát nucen smazat vaše příspěvky. V obou případech se jednalo spíše o vzájemné výpady dvou různých členů, které prostě do veřejných stránek nepatřily.
Ještě trocha statistiky. K dnešku máme za 355 dní návštěvnost 38 660 unikátních návštěvníků. To se rovná celoročnímu průměru necelých 109 návštěv za den. Největší návštěvnost byla 10. 5. 2004, kdy se počítadlo o půlnoci zastavilo na 210 návštěvách. Počet stabilních registrovaných členů se pohybuje kolem 60. Ty ostatní, kteří se ani jednou nepřihlásili, či nepřispívají, po nějakém čase mažeme.

Pevně doufám, že se nám všem společně podaří stránky udržet při životě a i nadále zlepšovat jejich obsahovou náplň.
Ještě jednou vám všem děkuji
Pepino
P.S. a teď vás chci poprosit o vyjádření k webu. Co si myslíte o obsahu. Co vám zde chybí apod. Bez zpětné reakce nelze pokročit dál, tak doufám, že se nám tu pár odpovědí sejde. | |
|  |
|
|
dne September 05 2007 14:10:03
Myslím že si to shrnul dobře. Je to o lidech kolem. Co se zde diskuzí týče tak web nemá chybku, co se informovanosti týče tak to pokulhává, ale jak si správně podotknul ne naší vinou. Mělo by být v zájmu výrobce a výrobců dát o sobě vědět a propagovat své výrobky a připravované modely. No a jak si správně podotknul tak největší kámen úrazu jsou články v podobě recenzí, Typů a Triků, testů a reportáží. S tím se holt musíme poprat sami. |
dne September 05 2007 16:14:15
Souhlas s Mitchem, jenom tím co kdo doma ukutí se web naplnit při 60ti členech nedá.
Ovšem kolikrát je až s podivem, jakou některé zveřejněné drobnosti vyvolají smršť reakcí ale když se konečně objeví nějaký výtvor, tak je ohlas malý, někdy žádný. I reakce typu, to se mi nelíbí je přece lepší než absolutní nezájem. Otevřít web, prolétnout ho a zavřít bez jakéhokoliv komentáře, nebo vložení poznámky je spolehlivý způsob, jak to celé pomalu pohřbít, protože je jen otázka času, kdy nám pomalu dojdou témata a budeme si přez web posílat vzkazy a blahopřání k narozeninám. To by bylo škoda. Jak toho nápadu, tak té vložené energie.
Pojďme tedy vymyslet způsob jak výrobce a distributory probudit a zjískat tím pro udržení dynamiky webu nezbytnou porci informací.
Nechce se mi věřit tomu, že možnost mít propagaci svých produktů přesně ve své cílové skupině je pro výrobce a distributory autodráhy nezajímavá. Problém bude jinde. Pokud na to přijdeme, půl je hotovo. Pokud se o tu druhou půlku podělíme my, máme vyhráno. |
dne September 05 2007 17:55:04
Reakce na příspěvky, diskuze atp.
Je tu (na jinech webech tomu není jinak) pár lidiček, kteří píšou a spousta těch co nepíšou. Když to vezmu z osobního hlediska, tak já se na web nejprve podívám...přečtu. Ale reaguji jen na něco, podle mne to nejnejnejnej !!!! důležitého,provokativního, zajímavého,protože......se musím zaregistrovat. V ten moment ztrácím pointu odpovědi, mnohdy i samotný článek na který jsem chtěl reagovat. Takže prostě reakce typu" Franto to je huuuustý" apod. prostě vypouštím. Na druhou stranu vím, že spustit DF bez registrace je krok do záhuby,ale....... |
dne September 05 2007 17:56:31
Dodatek - na Hradeckej web chodím....jen jako čtenář....vytvářet další login na dalším webu se mi už prostě nechce |
dne September 05 2007 19:28:51
Gratulace a velké poděkování za obětavost Pepína při tvorbě a provozu tohoto webu. Nr.1 v ČR!!!!! |
dne September 05 2007 20:22:53
to HWSLot:
HK web je v plenkách a o tom to není. A aní není nutné se tam registrovat. Zajímavé věci budu stejně kopírovat sem.
Bez REGISTRACE tento systém ani nefunguje. |
dne September 06 2007 06:11:24
Na stránky chodím až ráno. Doma přes pevnou je jejich pročítání moc zdlouhavé a tak dnes koukám kolik už reakcí článek vyvolal. Také já jsem rád, že tyto stránky existují a moc provozovateli děkuji. |
dne September 06 2007 10:07:19
Tom má s tím nezajmem svatou pravdu. Pokaždé když jsem sem něco přidal, nějaký článek či návod nebo inspiraci tak to prostě prošlo bez povšimnutí, bez reakce. Ono se to nezdá ale než člověk v tom Cadu něco načmárá pak přenese do klasických obrázků a než je všechny upraví a na hraje na web tak to zabere několik hodin. To nemluvím o práci s tím spojené jak to dělá třeba Tom step by step. To už jsou desítky hodin. Napsaní komentáře v rozsahu aspoň půl A4 je v závěru jen třešnička na dortu a i to dá třeba hodku.
A co z toho? BEZ KOMENTÁŘE.
Co si o tom pak může autor myslet? Kdyby tam nebyl ukazatel počtu návštěch v daném článku tak ani nevím jestli tam někdo někdy byl. To už jsem na tom byl tak špatně, že jsem si dělal čárky kolikrát jsem to byl já sám, abych se neradoval z nového čtenáře či možného příspěvku zbytečně. |
dne September 06 2007 10:27:49
A co s tou komerční částí autodráhy, nikoho nenapadá, jak je do webu zapojit? |
dne September 06 2007 10:55:36
Jen pro info, abyste věděli, co bude v dohledné době:
- plánuji pár rozhovorů s lidmi v oboru
- chystá se soutěž o ceny ve stavbě konkrétního modelu
- do konce roku upřesním termín a místo konání dalšího společného setkání
- započne stavba prvního našeho modulu pro FARO modelovou autodráhu
Petře, ani mě nenapadá, jak distributory zapojit. Podle mě prostě nemají zájem. |
dne September 06 2007 11:49:20
Co se týče distributorů tak by jsme si měli položit základní otázku. Jsou to jen lidi, kteří v tom vidějí pouze zisk a vidí to jako dobře se rozvíjející odvětví a zároveň mezeru na českém trhu nebo to jsou pacienti jako my a ta práce je zároveň jejich koníčkem. Musíš vědět jakými zbraněmi na ně zaútočit.
Pokud to je ta první skupina která vlastně ani neví co pořádně prodává tak na ty zapomeň. Zbytečný práce! Ty prodávají podle svých osvědčených metod a nic jim jejich prodej ani smýšlení nemůže narušit.
Ale pokud je to ta druhá skupina tak s těmi by se mělo dát jednat.
Musíš vymyslet něco čím je oslovit tak, aby je to samotné zaujalo. Kolik distributorů u nás vlastně je a kdo to je? Kdo je tu oficiálně přes Carreru, Scalextric, Ninco, SCX, Fly, Spirit. Jsem tu už přes rok a pořád to nevím. Musíš je přimět ke vzájemnému boji o trh. A jak jinak než přes modely.
Teď budu mluvit jako fantasta ale co třeba velký závod distributorů jednotlivých značek na Blue Kingovi. Velké město, velká akce, velká reklama. Cena? Kdo vyhraje získá roční titul jako nejdravější a nejsilnější značka na českém trhu. Teď nemyslím v prodeji ale v technice. Samozřejmě jde i o zručnost ale ta se neprodává, prodává se technika nebo ne?
Proč Blue King? Neutrální půda pro všechny produkční modely, velké prostory a velké město. Dost místa pro jejich firemní stánky, zkušební okruhy a návštěvníky z řad normálních lidí.
Teď si určitě půlka lidí z vás myslí že jsem se zbláznil, ale nic lepšího jak prodejce vyburcovat mě nenapadá. Byl to jen nápad. |
dne September 06 2007 12:07:02
Mitchi určitě jsi se nezbláznil, ale to můžeš začít dělat až budeme mít nějaké vztahy navázané. Pokud na ně vybafneš bez přípravy s takovým kalibrem, tak to celé pohřbíš.
Nejdřív by jsme měli zjistit, kdo jsou šíbři a kdo alespoň trochu modeláři. A podle toho s nimi komunikovat, koho to chytá za srdíčko, ten bude zabírat na něco jiného, než ten, koho to chztá za šrajtofli. To že by se pak všichni sešli na jednom místě je věc jiná a k ní je cesta dlouhá.
Nejprve by stálo za to zjistit, má li někdo z nás k někomu takovému cestu, nebo něco společného. To je cesta, kterou je třeba odzkoušet jako první. |
dne September 06 2007 12:49:22
Mitchi, tady máš základní přehled dle webů jednotlivých výrobců:
FLY – ILPE s.r.o., Brno
SCX – ASTRA, spol. s r.o, Uherský Brod
Scalextric – HTM s.r.o., Zlín
Carrera – Conquest Entertainment a.s., Praha /// OD Vagner - City Paper spol.s r.o., Brno
Ninco - Pama Hobby s r.o., Rožnov pod Radhoštěm
Slot.it – HTM s.r.o., Zlín
Spirit - nemá na svém webu žádného oficiálního distributora v ČR
A kromě Pamy a OD Vágner jsem si se všemi psal. Ale já je přeci nebudu uhánět každý měsíc o to, aby mně něco dodali. Před Model-Hobby jim znovu napíšu ohledně spolupráce na rok 2008 a pokud z toho nic nebudu, prostě je budu ignorovat. |
dne September 06 2007 12:49:34
Právě proto jsem psal kdo je v čechách přes tu distribuci. Jak říkám mimo Milana od Scalextriku a chlápců od Fara o nikom jiném nevím. Nevím a neznám. Vím že je s tím hodně přípravy ale byl to jen návrch jak na ně. A na to se přeci Pepino ptal. Občas mám pocit, že to jsou nějací spekulanti kteří nakupují od výrobce ve velkém a dál to střílej na půlty všech možnejch supermárketů aniž by o nich někdo někdy slyšel. A to je ten problém. Schovávaj se za Ičo Dičo Fax Tel E-mail nějaké fiktivní firmy a ve skutečnosti to je bůchví kdo. |
dne September 06 2007 13:12:56
Díky Pepino. To je přesně to co jsem říkal před chvílí v bleděmodrym. Za kterou s těchto firem se schovává jedinec se smyslem pouze pro dráhy? Tak akorát HTM sro.Zlín což je už z toho seznamu patrné pač zastupuje hned dvě značky. Prostě samí velký firmy které dovážej vše co jim příjde pod ruku aniž by k tomu měli jakýkoliv vztah. Neviděj v tom nic jeného než zboží za prachy. Kdyby jste jim vypráznili slady hraček a navezli tam pytlovanou sůl a mouky a přepsali položky na výdejkách a v papírech tak by jim to bylo jedno. Hlavně že se kšefty hejbou a prachy točej. |
dne September 06 2007 14:22:51
Na začátku bych chtěl, stejně jako ostatní, poděkovat hlavně Pepinovi za jeho neutuchající pozitivismus a vůli - bez něj by asi tento web po pár měsících skončil ve studnici zapomnění. Svůj neopomenutelný díl zásluh mají samozřejmě i další administrátoři a hlavně aktivní přispěvatelé.
Na druhou stranu si myslím, že je jen logické, že část registrovaných návštěvníků zůstává při prohlédnutí stránek pouze v pasivní roli, a to buď z toho důvodu, že nepatří zrovna mezi grafomany, nebo prostě jen dle jejich vlastního názoru nemají k věci co podstatného říci. Když se pozorněji podíváte na složení všech respondentů, zjistíte, že jsme dost rozmanitá sebranka i z hlediska zájmů - sběratelé, závodníci na plastu i na dřevě, prodejci, modeláři i prostí uživatelé. Svým způsobem je zázrak, že se alespoň občas podaří najít společná řeč nad nějakým nadhozeným tématem, o souhlasném názoru nemluvě.
Větší zapojení dovozců a distributorů do dění okolo webu by sice bylo určitě pozitivním krokem, ale moc bych na něj nespoléhal. Je to obchodní činnost jako každá jiná a jejím cílem pro provozovatele je především tvorba zisku. Jestliže identitu a kontakt na část z nich je vůbec problematické zjistit i pro prodejce, jaká bude asi pravděpodobnost jejich aktivního zapojení tam, kde jim zrovna podstatný finanční přínos nekyne...
Ale zase – na základě iniciativy dovozce jedné nejmenované značky jsou organizovány závody (pohár), které jsou přístupné pro každého a to s libovolným vozem libovolného výrobce (v zahraničí věc u značkových pohárů nevídaná). Přinejmenším od poloviny t.r. je možné konstatovat, že tyto závody jsou funkční, základní informace i časový harmonogram jejich konání jsou zveřejněny pravidelně na zdejším webu, ohlasy mají u účastníků všech věkových kategorií veskrze ryze pozitivní, a..... přesto se jich účastní pořád zhruba stejný počet lidí a nějak mezi nimi nemohu najít ty největší kritiky pasivního přístupu. Proč – pasivita, pohodlnost, obava z nepoznaného či špatného umístění nebo něco jiného?
Takže berme současnou situaci realisticky – web existuje, jeho návštěvnost je slušná, většina příspěvků má nějakou odezvu, dokonce i setkání příznivců se přes počáteční obavy vydařilo –připadá vám to snad málo? Stačí se podívat na jiné weby z této oblasti a hned je zřejmý rozdíl – těch pár osamocených diskutujících si zde většinou řeší vlastní vztahové problémy a averze. |
dne September 06 2007 18:13:30
To Pepíno, to že se oslovení obchodníci neozvou je jejich chyba, ale naše největší chyba by byla je ignorovat. Neodpoví na podzim, možná na vánoce ano, nebo na jaře, nebo na sraz atd. Vždyť je stejně oslovuješ nejakým prefabrikovaným způsobem a to napodruhé a napořád je takřka bez námahy. Třeba to jednou ta slečna, nebo naželka, nebo kdo třídí poštu nehodí rovnou do koše, nebo nesmaže a přečte si to někdo komu to zapaluje lépe.. |
dne September 06 2007 21:04:17
Mitch:
vzhledem k tomu, že se všemi těmito lidmi (myšleno dodavateli) mluvím téměř každý týden (každý den s od Vágner - Carrera, s Astrou - SCX), tak vím jací jsou, jak se kdo oborem zabírá atd. tak mohu s klidem konstatovat, že většinou jsou to obchodníci (výjimky jsou). Nemá tady smysl Vám popisovat kdo jaký je, když bude pepíno chtít, klidně se podělím aby věděl jak na ně.
Nechci teď pepínovi kazit jeho rozhovor, který se mnou udělal a který se zde ještě nezvěřejnil... takže o mně se dozvíte později - ale s klidem řeknu, že autodráhama žiju každý den  |
dne September 06 2007 21:59:42
Nějak mi tady umiká pointa - kdo vlastně tady na webu má zájem o komerční informace ???
Nestačí nám Rebas ? |
dne September 07 2007 07:29:41
To HWSlot: To víš že by nám stačil ale mít info z první ruky také není k zahození. Jak říkal pepino, většina informací a novinek o nových či připravovaných modelech je ze serverů zahraničních stránek. A jak jsem pochopil tak výrobci nejsou na svých serverech zrovna dvakrát zdílní. Když se v jejich News objeví nějaká fotečka nového modelu s názvem tak si můžem říct JOoo to je bomba, ale jinak nevíme nic, žádné podrobnosti, nic. Natož nějaké akce, které se kde konají. Novinky a informace z evropských veletrhů by nám mohl dávat z první ruky třeba právě distributor který, řekl bych, je na takové akce výrobcem automaticky zván. Myslím že je to i v jeho vlastním zájmu. Vždyť jakýkoliv objednaný model v ČR musí on dovést a tady prodat dál, tak proč by si svou značku nepodpořil reklamou v podobě reportáže a přehledem žhavých novinek? |
dne September 07 2007 09:49:29
Mitch: když přijde nějaká novinka k mému dodavateli, tak já jí hned druhý den (maximálně třetí - když mu to přijde později k večeru) mám u sebe na stole.
Rychleji fungovat nedokážu.
Co se týče strkání budoucích novinek na shop, tak to prostě nedělám. Ze začátku jsem to dělal, všichni se třeba těšili na určité autíčko, čekali na něj a vůbec se nedočkali. Proto dávám na shop jen to zboží, které držím fyzicky alespoň jednou v ruce. |
dne September 07 2007 14:29:52
Rebasi ty jsi ale na konci celého procesu, ty můžeš sice suplovat aktivity dovozců a výrobců, ale to by jsi nedělal nic jiného.
Každý a nevím proč by to nemělo platit i v autodráze, výrobce má určitou představu o trhu a produkty nevyrábí jen tak, ale přesně podle určité strategie. Pokud ovšem nefunguje práce s cílovou skupinou tak nemůže mít odpovídající výsledky.
My jsme malý trh a proto přímo výrobce nebude nijak znepokojený tím, že nám to zde nefunguje, ale ten dovozce je přeci na tom, jakou mají jeho produkty na trhu pozici závislý. A to je skoro na doktora, dobrovolně se vzdávat možnosti vyššího zisku ne?
To nikoho z nich neznepokojuje nástup levné produkce v supermarketech? Odklon k jiným produktům? Tomu nerozumím.
Takhle kdyby reagovali výrobci lyží, tak dnes lyže budou jen v Harachově v muzeu. I přez to, že jsme pro velké firmy nic a máme prd hory, tak se po nástupu SNB rozhořela po nezbytné inovaci výroby a nalezení cesty jak dál i u nás marketigová smršť, která po čase dobyla část ztracených pozic a dál ukrajuje víc a víc zpět. Kdo někdy četl časopis pro lyžaře ví o čem mluvím. Tam je kolikrát těžké rozlišit co je placená inzerce a co již článek redakce. Proč to tedy nejde v autodráze, když se všude ve světě tvrdí, že autodráhá prožívá ve světě comeback? |
dne September 07 2007 17:29:40
Já bych rád dal mraky autíček do testů a podobně. Leč ačkoliv jsem tu největší, tak si to prostě nemůžu dovolit... 
Zapůjčené auto se vrátí ojeté, pomlácené atd. a už je neprodejné.
Z tohoto důvodu jsem s pepínem udělal dohodu, že každý admin na webu který píše recencze může nakoupit přeze mne 4 auta dle svého výběru do roka za téměř nákupní cenu (kvůli finančáku).
Nejspíš di nedokážete představit, jak moc se prodávají autíčka. Není to v tisícíc, ani stovkách kusech od jednoho auta.
Schválně jsem si teď vyjel dle mého názoru nejprodávanější auto ze všech co tu mám. Je to Carrera GO!!! policejní auto a u mně stojí 365 Kč. Loni se prodalo 54 kusů, letos 40 kusů. Takže když to tak vezmete, tak 94x365=34310 Kč. Z toho činí 19% daň státu (5478Kč). ze zbytku 28832 je 25% můj zisk (7208 Kč). Takže za 21 měsíců se na této položce vydělalo 7200 korun. Do výpočtu nedávám další náklady jako nájem, elektriku, atd. atd.
Co z toho vyplívá? Dle mého názoru tento výpočet ukázal, proč distributoři v ČR neposílají auta k recenzím, prostě se jim to nevyplatí...
P.S. Je mi jasné, že distribituři neprodívají jen do mé prodejny... |
dne September 07 2007 18:32:08
Ano, to je realita – není to v neschopnosti komunikace ze strany výrobců, dovozců nebo prodejců. Je to jen v naší pohodlnosti, která později vede k tomu, že se raději necháváme bavit ze strany druhých...
Mimochodem, proč by měli vlastně distributoři považovat účastníky fora za nějakou svou cílovou privilegovanou skupinu? Jaká je kupní síla zdejších příznivců autodráhy? Když si uvědomíte ty zdejší permanentní stesky na drahotu modelů, tak asi z obchodního hlediska nejsme zrovna dvakrát perspektivní – vždyť každé blížící se vánoce vygenerují stonásobek zákazníků a to bez jakékoliv prezentace na internetu... |
dne September 07 2007 20:30:34
Koukám, že se tu začíná omílat to, co jsem tu už psal. Ale taky se to začíná obracet - jsme my vůbec zajímavý pro nějakýho distributora?
To tom59herder - kdo by na Jirkovu dráhu měl tak reagovat? Myslím si, že je asi první, kdo s tím na doma začal. Podívej se po zahraničních webech. Tam je podobnejch drah jako udělal Jirka bambilion.
A nechci tu nějak brečet, ale když jsem začal dělat dráhu já, taky jsem očekával větší odezvu a hlavně, že přes net seženu další podobně postižený pacoše. Jak to tak vypadá, tak si zkušenosti se stavěním modelový dráhy můžu vyměňovat tak akurát sám se sebou, bo jsem asi jednej česky mluvíci člověk,který se tím zabejvá. |
dne September 07 2007 21:05:38
Jestli se nepletu, tak na Jirkovu dráhu reagovali skoro všichni, kteří stavbu dřeva řešili ve vláknu. Takže má vlastně asi 80% ohlas těch, které to nějak bere a to je vzhledem k počtu členů fóra 8% členů - docela dobré skóre ne?  |
dne September 09 2007 09:02:14
Já si myslím, že je to naopak hodně špatné skóre – jednalo se přece o soukromou domácí autodráhu, tj. o zásadní předmět zdejšího webu, navíc o jednu z prvních vlaštovek v tomto směru (když nepočítám ty dosavadní komerční stavitele pro zisk). Takže i já, stejně jako Tom, bych očekával poněkud větší ohlas, klidně i v negativním duchu (např. že to někoho vůbec nebere nebo proč stavět dřevo, když existuje plast apod.) nebo polemiku o stavebních nákladech, ale ono nic. Přitom těch, kteří si příspěvek přečetli, je spousta, stejně jako vždy. Rozhodně je to pro modeláře i závodníky určitě nesrovnatelně zajímavější téma, než třeba řešení designové úpravy nového webu prodejce v jiném vláknu.
Ale třeba se mýlím a není to pohodlnost, jen Jirkův počin jen všem natolik vyrazil dech, že úplně ztratili schopnost vyjadření se... |
dne September 12 2007 10:41:09
Nějakou chvilku mi trvalo než jsem se rozhodnul přispět k této diskusi. Okolo modelařiny se motám už nějaký pátek a myslím, že mám nějaké zkušenosti ze všech možných úrovní. Proto jsem o to víc rád, že funguje tento web. A jsem taky mile překvapen, že běží tak dobře. I přes výše zmíněné problémy.
Otřepaná fráze říká, že je vše o lidech. A platí i zde. Jak o dovozcích, tak o prodeji, tak o více či méně přispívajích na tento web.
K obchodní problematice okolo dráhy se vyjadřovat nebudu. Bylo už napsáno dost. Jen podotknu, že situace je podobná všude. A hodně to souvisí s velikostí českého trhu, jeho koupěschopností a jistou tradicí domácí výroby všeho možného.
Spíš bych chtěl upozornit na to, že mnoho lidí, kteří chodí na tento web, ať už registrovaně a nebo neregistrovaně, se za své aktivity ve svém okolí tak trochu stydí. Aby je Ti ostaní neměli tak trochu za blázna. Znám příběhy lidí, kteří i jezdili na závody, ale "doma" vše drželi v tajnosti. Jen si sami přiznejme komu jsme schopni říct o tom co děláme.
Druhým aspektem, který stojí za zmínku, je česká averze k jakékoliv organizovanosti. To je to co minulý systém maximálně zdiskreditoval. A tak vytvořit jakýkoliv klub, spolek apod. je usílí skoro nadlidské.
Třetím aspektem stojícím za zmínku je to, že se mnozí za své výtvory stydí a nebo mají obavy z kritiky. A ve valné většině případů zbytečně. Sám jsem se tu přiznal k pár nákupům a taky jsem si naběhnul (nepátrejte, je smazáno).
Sečteno a podtrženo. Buďme rádi za web takový jaký je. Za to, že se tu schází široké spektrum příznivců dráhy. Že je tu víc naslouchání a málo invektiv. A možná bych dodal: "Kdo není spokojen s málem, není více hoden."
Pepino - D Í K Y ! |
dne September 12 2007 15:58:28
Jo , jednou, když to vypadalo na mrtvou sezonu, jsem zkusil pověsit fotku svého prvního podvozku
( mimochodem na první pohled naprosto nefunkční pokus) se záměrem vyprovokovat úsměvnou sondu do začátků našeho koníčka. každý se určitě alespoň jednou stal průkopníkem slepých uliček. Reakce veškerá žádná, po týdnu jsem to smazal.
Druhá věc je, že i když sdílení zkušeností je základem takového webu, mám někdy pocit, že když se na některé věci ptám, které mne zajímají, nebo nevím jak na ně, jsem podle některých reakcí pro některé za blba, nebo že obtěžuji. To se pak nelze některým plachým jedincům divit, že se nezeptají, nebo nepřipojí, že?
Skromnost a umění být spokojen z málem je sice šlechetná vlastnost, ale bez vůle měnit, nebo zlepšovat přichází stagnace a úpadek. Takže si dovolím tvrdit, že motorem každého dění je spíše ochota a vůle hledat, měnit a zlepšovat. Pepínovi tyto vlastnosti nechybí a my bychom se měli připojit, každý podle toho jak umí. |
| |
|
|
| Pro odeslání je nutné být přihlášen.
| |
|
|
|
|
Nejste členem? Klikněte a zaregistrujte se.
Zapomněli jste heslo? Zažádejte o nové zde.
| |
|
|
|
14
Zimní pohár 2004/2005 HK
| |
|
|
| Pro zaslání musíte být přihlášen.
| |
|
|
| Hosté: 4
Žádný člen online
Registr. členů klubu: 173
Neaktivovaných členů: 4
Nejnovější člen: bedo
| |
|
|
|